Official build daripada website kami khas untuk pengguna Kodi Malaysia. Build ini boleh digunakan untuk kodi version v17 Krypton dan juga v16 Jarvis. Selain itu boleh digunakan di FTMC, Cemc, Mygica dan juga SPMC. 

Kopi IPTV Malaysia Build merupakan build yang di custom mod kan khas untuk pengunjung website dan facebook kami. Boleh dikatakan hampir kesemua addon yang terbaik dari dalam Malaysia dan luar negara telah dimasukkan kedalam build ini. Anda tidak perlu pening memikirkan cara mencari addon Malaysia lagi kerana dengan custom build ini, kesemua addon akan di auto update.

Build ni merupakan version yang terbaru untuk Kodi v17  Krypton dan Kodi v16 Jarvis dengan menggunakan Skin Aeon Neox Silvo sebagai base.

  • Kodi Version : Kodi 17.1 Krypton (Mygica), Kodi 16.1 Jarvis (FTMC, SPMC Compatible)
  • Size: 300 MB
  • Recommended Device : Windows , Mac OS, Android Device (ram>2GB). 

Antara addon yang di auto install didalam build Kodi IPTV Malaysia Build 

Malaysia Live TV – Filem Malaya, Kodim,
Malay Movie – Malay Movie Online, Androidrepublica
Movie / TV Shows Eng – Exodus, Specto, Elysium, Wolfpack , Zen, The Pyramid
Sports – Soccer Stream,NJM Soccer, Castaway, Sportsdevil
Animasi – MyAnimasi, Phoenix,
Asian – Icdrama, Dramago, RSS Media, Einthusan, Aftershock

Walaupun penggunaan build ini amat menarik, tetapi ia memerlukan penggunaan resource RAM dan juga space yang besar. Sekiranya anda mempunyai device yang mempunyai spec yang agak rendah, kemungkinan boleh menyebabkan device atau Kodi kurang responsive.

Bagaimana memasukkan Kodi IPTV Malaysia Build

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source androidrepublica dengan menggunakan link ini ⇨ http://androidrepublica.website (rujuk sini cara untuk menambah source). Ataupun mendownload plugin androidrepublica wizard dibawah secara terus

Langkah 1: Download androidrepublica wizard  diatas. 
Langkah 2: Buka aplikasi Kodi dan pergi ke menu Add-Ons.
 
Langkah 3: Tekan icon Add-ons Browser.
Langkah 4: Pilih Install from zip file dan pergi ke lokasi dimana file di Download. 

Langkah 5: Klik dan install plugin.program.androidrepublicawizard-2.0.0.zip

Langkah 6: Tunggu sehingga notifikasi Add-ons Updated dan pergi ke Program add-ons. 

Langkah 7: Cari dan klik pada Kodi IPTV Malaysia Wizard. Selepas itu akan keluar notifikasi menu. 
Langkah 8: Selepas itu pilih setting auto maintenance seperti dibawah (Optional – boleh unclick jika tidak mahu)
 
Langkah 9: Kemudian pergi ke Build Menu untuk memilih build yang akan di install.
Langkah 10: Pastikan anda memilih build berdasarkan Kodi version yang digunakan. Buat masa ini hanya ada fungsi untuk Kodi Krypton sahaja.
Langkah 11: Untuk memastikan kelancaran build, digalakkan untuk Fresh Install (setting dan addon lama anda akan di remove). Sekiranya anda ingin mengekalkan addon yang lama hanya tekan Standard Install.
Langkah 12: Selepas itu akan keluar notifikasi dan tekan Continue untuk meneruskan wizard
 
Langkah 13: Androidrepublica Wizard akan menginstall dan update system anda. Proses mungkin memakan sedikit masa bergantung pada spesifikasi system anda.
 
Langkah 14: Selesai. Hanya perlu Force Close dan masuk semula ke Kodi untuk menggunakan Kodi IPTV MAlaysia Build.
Antara menu-menu yang terdapat didalam build ini adalah seperti berikut :
Malay Movie Section

New – Ultra HD Movie Section

Kidzania, Live TV, Asian Show, Sport Mania Section
Music Box, My Add-ons, My Movie Section
 
Update 20 Dec 2017 : Kodi IPTV Build Malaysia sudah tidak lagi di update dan tidak lagi akan dikemas kini. Sila lihat Kodi IPTV Malaysia | Premium Build untuk update terbaru build dari team androidrepublica.

160 Replies to “Kodi IPTV Malaysia Official Build”

  1. Terbaik.. Install dkt Hset je. Bos bila mau update mod dkt Jarvis. Cant Wait. Nak install dkt Hypptv Box pulak ni.

  2. Dlm build xde fresh install. Mohon bantuan tuan admin. Url for txt file not valid. Http aerror 429…. yg ada…

  3. assalam bro admin…yg drama melayu dlm tue tkder yg boleh nengok ker..sbb tk leh play semua link..huhuhu..ker ada setting yg sy terlepas pandang untuk itu…

  4. Admin nak tanya.. klu kita install wizard ni tp nak masukkn addon2 yg mmg sy dah install mcm mana ye? knp bila sy tgk kt my addon tu dah takde sume addon2 sy yg before this sy dah install..?

  5. Tuan,
    Terima kasih atas tutorial add on kodi.
    Saya dah install kodi di semua platform – android box, hypptv box, ipad, iphone & macbook. Sangat puas hati.

    Tapi kenapa add on kodim, malay video online keluar error? Ada script/dependancy sy kena install ke?

    Boleh buat tutorial tak add on script wajib utk diinstall dlm kodi mcm Fm4proxy etc…supaya error tak keluar. Terima kasih

  6. Admin, masa tgh download tu xsampai separuh dia stuck la,, xboleh terus download, kenapa ek? Sbb internet ke? Sy guna webe, phone ikutkan support je,, samsung a5 2015. Mohon bantuan.. tq

  7. Mmg cun bos… Cuma cerito stro mmg x byk ke bos… Nak tahu betul ke salah cara install… Chanel ada sampai supesport4 tapi gamba x kuar… Mohon pencerahan

  8. Tuan admin. FTMC – build 16 – Fresh install – GAGAL. "BUILD ZIP ERROR: FALSE" mohon bantuan..

  9. Admin sangkut di step3 dah click file yg di download tapi x blh nak install button ok x hidup mohon tunjuk ajar

  10. Sedey…
    Siap uninstall kodi lama..both fresh dan standard install, time download..15% gitu mesti stop..bukan internet problem..space ada lagi 740 MB. Phone 5.0, Ram 2GB,kodi 17.1

  11. Mungkin pandai bilang jangan install kalau tidak mau install paling banyak sampah. Kodi saya sebelum install hampir kosong (hanya yang perlu)

    Jadi restore backup, dan jangan pegang lagi

  12. tuan, untuk lite version pilih yang mana ye?sy pakai ftmc..nk try lite version seperti yang diberitahu di facebook page.

  13. Tuan… Saya dah berjaya download dan install.. tapi tak sampai 5 minit open kodi, dah kena kick dan keluar error "UNFORTUNATELY KODI HAS STOPPED WORKING". Saya punya kodi jarvis 16.1.

    MXQ PRO 4K ANDROID TV BOX AMLOGIC S905
    SPEC…
    Chipset: Amlogic S905 Quad Core Cortex-A53 at 2.0GHz.
    GPU: Penta-Core Mali-450 at 600MHz+
    FLASH: 8GB NAND FLASH.
    SDRAM: 1GB DDR3.
    Power Supply Specifications.
    Main Device Features.
    OS: Android 5.1

  14. menu utk tukar screen ver. tak keluar(cth:zoom normal) utk kodi 16.1 dan eboxmc……harap admin boleh baiki. t, kasih……. terbaik admin

  15. ram kecik sgt boss.. kekadang bila hampir full mmg box akan kick out mana2 apps. build ni besar juga, resource pn bleh tahan dia guna. ade byk lg apps lain yang masuk ka

  16. Terbaik..dah install untuk jarvis..cunn..andai kata ada update dia akan auto update kew?

  17. Langkah 11 tu kalau dah click fresh install siap semua then nak pakai balik setting & add on lama ada harapan lg x.. sebab interface yang lama lagi syok..

  18. yang gune device ram 2gb better install lite version je. alaa widget semua tu klu nk boleh try pasang sndiri sbb ni customs mod kan admin kan.. sy gune spmc, box m8s je.. terboekk bak hang build ni, semua genre dicover..nak tgk cerita ape semua addons ade, malaywood, bollywood, hollywood, korea, china, kartun.. radio ade, live tv MY/USA ade..ade mase2 down perkare normal dlm dunie kodi nih.. yg penting FREE.. terima kasih androidrepublica.. sekian review ikhlas drpd sy..

  19. Salam Admin,

    Saya install Kodi Krypton dalam Sony Android TV. Soalannya saya xboleh nak download dr site yg tuan bagi tu. Mcmana saya nak add kodi MalaysiaStreaming kalau direct bukak melalui Kodi?

  20. Terbaik 👍 Cuma slow giler sbb box saya RAM cuma 1G. KODIM ada Zon Ilmu dgn penceramah agama yg bagus. Sayang sekali kalau yg ada RAM 1 G x dapat access. Pahala amal jariah tu. Boleh x buat application ni available separately? Dan bagaimana. TQ

  21. salam, macam mana nk adjust offset subtitle? macam player normal kodi krypton kita boleh adjust subtitle offset. tp build ni tak boleh adjust offset. kenapa ye?

  22. terbaik la admin kodi iptv .. siap ada karoake lg 5 starz sy bagi..pd yg selalu error tu space dlm xcukup .. kasi buang la app yg xguna dlm tu baru perjalanan lancar ..

  23. Saya dah install addons android republica ini. Walau bagaimanapun semua live tv dpt di tonton kecuali TV3, NTV7, 8TV dan TV9 yang menunjukkan Playback Failed. Bagaimana nak selesaikan masalah ini. Terima kasih.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.